PROVAR PÅ LIVET SOM HÄSTÄGARE

Medans Mona är bortrest några dagar och jag är ledig så tar jag hand om hästarna.
Utfodring, släpp på bete, putsning och ridning har jag roat mig med både igår och idag.
Eftersom Ida (Kongurs mor) är känslig för fång och kolik så får dom bara beta i omgångar.
Har blivit ett antal vändor fram och tillbaka på cykeln, tur att stallet och hästarna är så nära!
Kan än en gång konstatera att livet som hästägare är otroligt kul men också väldigt slitsamt.
Men kärleken till dom fyrbenta övervinner alla tidiga morgonar och allt slit.
Finns inget så stämningsfullt än när man sitter i hagen, en tidig sommarmorgon,
tillsammans med hästarna och man ser glädjen i deras ögon, samtidigt som dom tuggar å frustar...
Sommarbete är verkligen lycka för dessa underbara djur :)
Ida, Eira och Lodi på sommarbete för några år sedan.
//aGGG
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0